Alla uusimmat uutiset

Vannetukku rakentaa Kouvolaan 350 000 renkaan varaston - ”kasvua on joka vuosi”

Julkaistu:30.07.2021

Renkaiden ja vanteiden maahantuoja vannetukku.fi rakentaa Kouvolaan 350 000 renkaan uuden varaston. Vannetukku osti Kouvolan Alakylästä 16 800 neliömetrin tontin, jolla on rakennusoikeutta 8 300 neliömetriä

”Uuden varaston tarkoitus on turvata Vannetukun kasvu tulevaisuudessa. Meillä on yli 10 prosentin osuus Suomen henkilö- ja pakettiautojen rengaskaupasta, ja kasvua on joka vuosi. Tarvitsemme lisätilaa, joka palvelee kotimaan lisäksi myös ulkomaanmyyntiämme”, kertoo Vannetukun toimitusjohtaja Heiskanen.

Uusi varasto sijaitsee nykyisestä Vannetukun varastosta viidenkymmenen metrin päässä junaradan toisella puolen. Hyvä sijainti täydentää ja tehostaa logistisia ratkaisuja entisestään.

”Tietä myöten matkaa on muutamia satoja metrejä. Jokainen metri on tärkeä, jotta toiminta on tehokasta ja nopeaa. Rakennusoikeus riittää noin 350 000 renkaan varastointiin. Tämän pitäisi riittää pitkälle tulevaisuuteen Vannetukun normaalin 20 prosentin kasvuvauhdinkin huomioiden, etenkin kun Ruotsin Eskiltunassa on samaan aikaan suuri varastorakennushanke meneillään. Kouvolassa meillä on toimitiloja jo ennestään 16 500 neliömetriä”, jatkaa Heiskanen.

Vannetukku hakee kasvua etenkin ulkomailta sekä kevyiden sähköajoneuvojen maahantuonnista.

”Mutta kyllä Suomessakin renkaiden markkinaosuutta on varaa vielä nostaa. Vanteet ja rengaskoneet ovat renkaiden ohella Vannetukun perinteisiä tuotteita, joiden kehittämistä jatketaan tulevaisuudessakin täydellä teholla”, toteaa Heiskanen.

Terreno-taikaa maastureihin ja pick-upeihin – voima ja viehätys samassa vanteessa

Julkaistu:30.07.2021

Barzetta Terreno on 18- ja 20-tuumainen vahva ja komea uutuusvanne 6-pulttisiin avolava-autoihin eli pick-upeihin ja maastureihin. Terrenon kantavuus on jopa 950 kiloa.

”Terrenossa voima ja viehätys ovat harmoniassa. Erityisesti pick-upit on mielletty aikaisemmin pelkkinä työjuhtina, mutta nykyään niiltä vaaditaan muitakin ominaisuuksia, kuten näyttävyyttä. Ei vain raakaa voimaa. Terreno on upea ja kestävä vanne. Lisäksi se tarjoaa uusinta vanneteknologiaa ja parempaa ajettavuutta raskaisiin autoihin”, kertoo Barzetta vanteiden maahantuoja Jukka Heiskanen Vannetukusta.

Markkinat isoille ja vahvoille vanteille, jotka samalla miellyttävät silmää, kasvavat koko ajan. Uusi sukupolvi murtaa perinteitä, ja maasturit ja pick-upit edustavat heille enemmän lifestylea.

”Maastureilta ja pick-upeilta vaaditaan yhä useammin henkilöautomaisia ominaisuuksia, ja komeat vanteet, jotka vastaavat vahvojen autojen vaativaan luonteeseen kestävyydellään ja suurella kantavuudellaan, ovat erittäin haluttuja. Juuri näitä ominaisuuksia Terrenon suunnittelussa on korostettu. Terreno sopii juuri niille, jotka haluavat korostaa pick-upinsa tai maasturinsa arvokkuutta”, jatkaa Heiskanen.

Barzetta Terreno on saatavilla tyylikkäillä Chrome- ja BlackPolish-versioina sekä erikseen tilattavalla chrome-keskiöllä. Normaalisti vanteet toimitetaan mustalla keskikupilla.

Hinnat alkaen 165,95 euroa.

Linglong oli kovin nousija suurimpien rengasvalmistajien Top 25 -rankinglistalla

Julkaistu:24.06.2021

Linglong oli nopeimmin nouseva rengasvalmistaja vuoden 2020 Top 25 -rankinglistalla. Koronapandemiasta huolimatta Linglong paransi sijoitustaan viisi pykälää ylöspäin sijalle 12.

”Vaikeasta globaalista taloustilanteesta huolimatta Linglong kasvatti myyntiään reilusti. Rengasvalmistaja on viime vuosina panostanut voimakkaasti maailmanlaajuiseen kasvuun ja uusien rengasteknologioiden kehitykseen. Tulossa on muun muassa tehdas Eurooppaan. Arvioitu tuotannon aloitusaika on ensi vuoden alussa”, kertoo Linglong-renkaiden maahantuojan edustaja Jukka Heiskanen Vannetukusta.

Linglongin uuden Euroopan tehtaan tavoitteena on tuottaa vuosittain 13,62 miljoonaa korkean suorituskyvyn rengasta, liikevaihdon ollessa noin 600 miljoonaa dollaria.

”Odotamme Linglongin vahvistavan edelleen asemaansa Euroopassa ja Suomessa huippulaadulla, korkealla asiakastyytyväisyydellä ja edullisilla hinnoilla.  Suomessa Linglong on ollut jo vuosia myydyin kohtuuhinnoiteltu henkilö- ja pakettiauton rengas”, sanoo Heiskanen.

Vannetukun maahantuomista renkaista myös Goodride säilytti asemansa maailman 9. suurimpana rengasvalmistajana. Goodriden oman arvion mukaan yritys on kuorma-auton renkaissa toisella sijalla.

”Meillä on hyvin vahvat päämiehet, joiden avulla olemme onnistuneet valtaamaan Suomen rengasmarkkinoista ison siivun, tällä hetkellä noin 11 prosenttia. Olemme lisänneet myyntiä joka vuosi vuodesta 2006 lähtien, ja viime vuonna myyntimme kasvoi 19 prosenttia. Laajennamme voimakkaasti myös Ruotsissa, jonne rakennamme huippumodernin logistiikkakeskuksen Eskilstunaan”, kertoo Heiskanen.

Linglongin veret seisauttava testimenestys – iskeekö sensuuri Suomessa?

Julkaistu:14.04.2021

Linglong meni rytinällä premium-luokan kesärenkaiden kärkikastiin ruotsalaisen Aftonbladetin kesärengastestissä maaliskuussa 2021. Testi tehtiin Test Worldin Ivalon testiradalla Suomessa.

Testissä oli mukana neljätoista kesärengasta. Ainutlaatuista testissä oli nyt se, että kesärenkaita testattiin alhaisissa lämpötiloissa, jotka ovat enemmän Pohjolan vaihtelevia kesäsolosuhteita vastaavia.

Linglong sai kehuja

Aftonbladetin testissä Linglong sai reippaasti kehuja: ”Linglong kuuluu kiinalaisiin renkaisiin, joita on myyty pisimpään Ruotsissa ja se muuttuu aina vain paremmaksi. Hinta on kuitenkin edelleen hyvin edullinen. Ainoastaan premium-renkaat Continental ja Michelin jarruttavat paremmin märällä tiellä. Kuivalla tiellä Linglong jakaa lyhimmän jarrutusmatkan Michelinin kanssa. Palkintosija myös vesiliirrossa.”

Linglong oli testin paras kuivalla

”Kuivan kelin jarrutusten kokonaistuloksessa Linglong oli koko testin paras yhdessä Michelinin kanssa. Märällä jarrutettaessa Linglong oli kokonaistuloksissa neljäntoista renkaan joukosta kolmantena. Märällä Linglong suoriutui erityisen vahvasti viileämmällä kelillä, jossa viimeiseksi jäänyt Nokian jäi Linglongista peräti 6,2 metriä, eli 21 prosenttia”, kertoo Linglong-renkaiden maahantuojan edustaja Jukka Heiskanen Vannetukusta.

Linglong suoriutui jarrutustesteistä tasaisen varmasti ja oli testin ainoa rengas, joka oli jokaisessa kuudessa olosuhteessa kolmen parhaan joukossa.

Iskeekö sensuuri Suomessa?

”Mielenkiinnolla jäämme odottamaan iskeekö sensuuri, vai julkaistaanko Suomessakin testi kokonaisuudessa, vaikka Nokian Renkaat putosi premium-renkaiden joukosta pois. Kevään talvirengastesteistä Suomessa julkaistussa lehdessä Test Worldin testistä jätettiin menestyneet renkaat, kuten Linglong pois. Muissa maissa vastaavaa sensuuria ei ollut havaittavissa”, jatkaa Jukka Heiskanen.

Linglongin uudessa talvirenkaassa eniten nastoja - 252 Pentagon-erikoisnastaa tarjoavat tutkitusti parasta jääpitoa

Julkaistu:23.12.2020

Uudessa Linglong GreenMax Winter Grip 2 -talvirenkaassa on markkinoiden suurin nastamäärä suosituimmassa kokoluokassa 205/55-16. Suomalaisen rengastestaajan Test Worldin testeissä Ivalossa renkaan jarrutuspito jäällä oli parempi kuin viime vuoden ja tämän vuoden lehtitestit voittaneilla Continentalilla ja Michelinillä.

"Test Worldin testien perusteella voimme sanoa, että Linglongin uutuusnastarengas on markkinoiden edistyksellisin premium-luokan nastarengas. Suurin nastamäärä 252 kappaletta takaavat huomattavasti paremman pidon kuin kilpailijoilla - varsinkin osa-alueella, joka on tärkein Suomen talvioloissa, nimittäin jääpidossa", sanoo Linglong-renkaiden maaahantuojan edustaja Jukka Heiskanen Vannetukusta.

Viisikulmainen Pentagon-erikoisnasta on Linglong GreenMax Winter Grip 2:n ainutlaatuinen keksintö, jonka suunnittelussa on käytetty rengasalan viimeisintä osaamista. Pentagon-erikoisnasta pureutuu jäähän paremmin kuin tavallinen nasta, mutta kuluttaa tietä erittäin vähän. Suomessa valmistettu Pentagon-erikoisnasta on patentoitu.

"Vähäinen tienkulutus on nykyään tärkeä osa talvirenkaan ominaisuuksista. Traficomin hyväksyntätodistuksen mukaan GreenMax Winter Grip 2 säästää tiestön kulumista 13 prosenttia vähemmän kuin Michelin ja Continental - ja siten valtion rahaa olemalla samalla ympäristöystävällinen. Tätä kuluttajat arvostavat ja se on myyntivaltti", jatkaa Heiskanen.

Linglong GreenMax Winter Grip 2:n tekninen innovaatio on myös täysin uusi Pohjolan talviolosuhteisiin kehitetty kumiseos. Pehmeämpi kumiseos pitää kylmällä jäisellä asfaltilla huomattavasti paremmin.Yhdessä uuden teknisen kuvion kanssa renkaan pito on maksimaalisesti optimoitu.

"Erittäin kilpailluille talvirengasmarkkinoille ei kannata edes yrittää tulla, ellei rengas ole huippuunsa viritetty. Linglongissa on nyt kaikki osa-alueet kohdillaan ja se kestää vertailun minkä tahansa huomattavasti kalliimman premium-talvirenkaan kanssa. Linglong on menestystarina jo alusta alkaen. 252-nastainen uutuusrengas on hieno jatkumo, joka todistaa Linglongin teknologisen huippuosaamisen. Haluamme korostaa sitä, että Linglongin hinta on paljon edullisempi kuin muilla premium-merkeillä, ja vähemmällä rahalla on oikeasti mahdollista saada parempaa premium-laatua. Linglong on tästä loistava esimerkki", kertoo Heiskanen.

Vannetukun myynti kasvoi 16 prosenttia poikkeusajasta huolimatta - markkinajohtaja edullisissa renkaissa

Julkaistu:23.12.2020

Renkaiden ja vanteiden maahantuoja vannetukku.fi Oy:n myynti kasvoi tammi-heinäkuussa 2020 16 prosenttia. Kasvua siivittivät etenkin Lappi-talvirenkaiden kova kysyntä sekä sähköisten Kontio Motors -kevytajoneuvojen myynti, joka kasvoi 292 prosenttia.

"Vannetukun myynti kasvoi poikkeusvuonnakin suotuisasti, vaikka jäimme tavoitteista jälkeen. Loppuvuoden osalta odotamme suurempaa kasvua, ellei uusia liikkumisrajoituksia tule. Hyvät lehtien testitulokset ja edullinen hinta ovat vetäneet asiakkaita puoleensa. Lappi-renkaille odotamme loppuvuodesta vieläkin reippaampaa kasvua", kertoo Vannetukun toimitusjohtaja Jukka Heiskanen.

Vannetukku on kappalemääräisesti mitattuna tällä hetkellä Suomen suurin sähköisten ajoneuvojen maahantuoja.

"Vuonna 2021 odotamme päästöttömille Kontio Motors -tuotteille saman suuruista kasvua kuin nyt alkuvuonna. Päästöttömät ajoneuvot ovat erittäin haluttuja. Kolmas kasvun veturi oli Kontio-renkaat 116 prosentin kasvulla", jatkaa Heiskanen.

Vannetukun rengasmyynti kasvoi 12,8 prosenttia. Kappalemääräinen myynti kasvoi enemmän Vannetukun laskiessa hintoja edelleen. Vannetukku on laskenut hintoja melkein joka vuosi jo kuudentoista vuoden ajan.

"Rengasmarkkinat Pohjoismaissa laskivat Nokian Renkaat Oyj:n puolivuotiskatsauksen mukaan 11 prosenttia. Edullisten renkaiden segmenttiosuus Suomen ja Pohjoismaiden rengasmyynnissä jatkoi edelleen kasvuaan. Tarkkoja lukuja ei ole saatavissa, mutta edullisten renkaiden markkinaosuuden arvioidaan ylittäneen jopa 50 prosentin rajan. Vannetukku on tässä segmentissä selvä markkinajohtaja Suomessa", sanoo Heiskanen.

Kontio-renkaiden vienti etenkin Saksaan ja Ruotsiin käynnistyi hyvin koronan aiheuttamista vaikeuksista huolimatta. Vaikka viennin kannalta tärkeät kansainväliset messut peruttiin kaikki, Vannetukun onnistui saada jalansijaa Euroopassa.

"Jos koronarajoitteet poistuvat, odotamme Kontio-renkaiden viennin kasvavan ensin vuonna hyvin voimakkaasti koko Euroopan alueella", toteaa Heiskanen.