Vannetukun markkinaosuus renkaissa nousi yli 10 prosenttiin Suomessa - odotettavissa lisäkasvua uuden rengasmerkin takia


Renkaiden ja vanteiden maahantuojan vannetukku.fi Oy:n kappalemääräinen renkaiden markkinaosuus nousi jo yli 10 prosenttiin Suomessa vuonna 2018. Vannetukun rengasmyynti kasvoi kokonaisuudessaan 11,6 prosenttia. Euromääräisesti rengasmyynti kasvoi 7,8 prosenttia. Kokonaisliikevaihto nousi 21 miljoonaan euroon.

"Vannetukku on laskenut tasaisesti hintojaan jo 11 vuoden ajan. Samaan aikaan renkaiden keskikoko on kasvanut. Vuonna 2019 laskemme hintoja arviolta 2-8 prosenttia. Edulliset hinnat ovat liiketoimintamme ydintä. Kaikki riippuu tietysti viime kädessä luonnonkumin maailmanmarkkinahinnasta, joka on noussut viimeisen kahden kuukauden aikana. Tämän takia talvirenkaiden osalta hintojen lasku voi jäädä pieneksi tai jopa nousta riippuen kevätkuukausien kumin hinnan kehityksestä", sanoo Vannetukun toimitusjohtaja Jukka Heiskanen.

Vuonna 2019 renkaiden myynnin odotetaan kasvavan jopa 25 prosenttia. Vannetukku on sopinut nokialaisen Kontio Renkaiden kanssa tukku- ja jakelusopimuksesta Suomessa ja Pohjoismaissa.

"Uuden sopimuksen myötä Vannetukulla on tarjota entistä enemmän iskukykyä kovasti kilpailuilla rengasmarkkinoilla. Vannetukun edustukseen kuuluvat nyt Linglong, Goodride, Triangle, Nankang, Vitour, Fullrun ja uutena Kontio Renkaat. Olemme saaneet jo hyvin ennakkotilauksia Kontio-renkaista", jatkaa Heiskanen.




Uutinen julkaistu 11.03.2019.